Sommar 2015

Man ska inte var för aktiv i bloggandet, det kan ju inte vara bra inte. Jag har inte orkat med att blogga på väldigt länge men funderar lite smått på att börja igen. 
 
Känns inte direkt som att det har hänt så mycket sedan förra sommaren då jag skrev mitt senaste inlägg. Hamsterhjulet har snurrat på som vanligt men jobb, skola och dagis. Där emellan hinner man inte alltid med så mycket mera. 
 
För drygt en vecka sedan var det slut med dagisbarn. Melvin gjorde sin sista dag och det var rejält vemodigt. 
Efter semestern väntar nu inskolning på fritids och sen förskoleklass. Den trygghet man har känns på daig i nära 7 år är som borta. På skolan fungerar det inte direkt på samma sätt. Så många barn så det är väl ett under att de inte tappar bort någon. 
 
Mattues ska börja 2:an och som det ser ut nu ska de slå ihop de två 1:a klasser som varit till en stor 2:a klass, vilket jag inte anser är det bästa. Men vad kan man göra som förälder, mer än att protestera. 
 
Vi rivstartade denna semester med en tripp till Stockholm, som sen drog oss vidare en sväng till Skövde innan vi åkte hemåt igen. Många skakar på huvudet när man drar iväg med barnen själv, men vad ska man annars göra. Jag är så van att alltid vara själv så det spelar egentligen ingen roll vart vi är.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hann med en hel del i storstan. Vi körde heldag på Skansen. Det är så stort så det är inte ett problem att fördriva tiden inte. Melvin längtade mest efter att få gå in på akvariet och kolla in hajen. Vi var oxå en tur på Grönan, men en kort stund räckte bra. Det var så löjligt med folk så jag fick nästan lite klastrofobi och var riktigt nära panik när jag insåg hur lång kön var till toan. Huvva. Jag har aldrig gillat det stället. 
 
Naturhistoriska museet däremot. Dom har en ny utställning om dinosarier så det var ju givet att det blev ett besök dit. Vi kikade även på istidens jättar på cosmonova. 
 
Eftersom hela resan till Stockholm var en impuls så fortsatte vi så och åkte en sväng till Skövde och hälsade på Emma och Christian. De som har köpt radhus och allt var det perfekt att tillbringa ett dygn där. Grabbarna var både chockade och i extas över alla mördarsniglar det fanns. Ingenting vi Norrlänningar är vana med inte. 
 
 
Snigeljakt! 
 
 
Äckliga skadedjur, blä..
 
Nu är tanken att hålla oss på hemmaplan närmaste två veckorna innan vi drar iväg en sväng igen. Då blir det norröver mot Lycksele. Hälsa på lite släkt och givetvis kommer det bli besök på Lycksele djurpark. Något vi gjorde varje sommar när jag var liten. Men närmast ser vi fram emot stråket och yran som är runt hörnet. Då växer staden och det finns plötsligt massor att göra och kika på. 
 
 
Semester | |
Upp